• Spar altid 40-70%!
  • Kvalitetssenge

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Sengeoutlet.dk

Generelt
CVR. Nr. 32764223
Indehaver: Thomas Jespersen
Post adressen:
Ærøvej 26
8800 Viborg
mail@sengeoutlet.dk

 

Butik Viborg:
Sengeoutlet.dk
Ærøvej 26
8800 Viborg
mail@sengeoutlet.dk
Tlf: 88440748

Generelt om Sengeoutlet.dk

Sengeoutlet.dk forhandler senge fra danske og europæiske producenter. Vi opkøber restpartier, udgåede farver, udgåede modeller, fotovarer og lignende.

Sengene er til meget nedsatte priser i forhold til den vejledende pris for produktet, og typisk vil der være en besparelse på mellem 40%-70%. Da de fleste produkter er unika modeller der af den ene eller den anden grund er frasorteret hos vores producenter, så kan der forekomme fejl i syninger, farver, slitage fejl og lignende. Enkelte modeller kan være modeller som producenten har byttet hos en forhandler, og kan deraf have små slitager. Disse ovenstående er en del af konceptet, og muliggør derfor at vi kan sælge til stærkt nedsatte priser Dette er derfor ikke reklamationsberettiget.

Er du/I som kunde i tvivl om en vares eventuelle fejl og mangler, så er I meget velkommen til at kontakte Sengeoutlet.dk på mail@sengeoutlet.dk eller tlf. 88 44 07 48

Priser og betaling

Alle priser på webshoppen og i vores butik er inkl. moms.

De fleste varer er enkeltstående tilbud, dvs. der kun er en eller ganske få af hver model.

Ønskes detaljer om den enkelte sengemodel kan vi kontaktes enten via mail@sengeoutlet.dk eller tlf. 88 44 07 48

I webshoppen kan der betales med Visadankort, Visa Electron, JCB, Diners, American Express,  Mastercard, Discover, E-check, Paypal og Mobilepay. Der opkræves ikke betalingsgebyr. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes fra Sengeoutlet.dk

Rente- og gebyrfri finansiering

0,- kr. i udbetaling, 0,- kr. i renter, og 0,- kr. i gebyr

Se mere om priser fra Express Bank

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling via Express Bank.

 

Levering af seng fra Sengeoutlet.dk

Alle vores priser er ”afhentningspris”, ønskes levering af en seng købt på enten vores shop online eller i vores fysiske butik, så tillægges der fragt for dette. Kontakt butikken ved spørgsmål.

BEMÆRK: det er altid kundens ansvar, at de bestilte varer rent fysisk kan komme ind til det anviste rum. Viser det sig under leveringen at sengen/madrasser eller lignende ikke kan komme ind, så vil det være kunden der skal betale returfragten til enten vores lager eller producentens.

 

Hvis varen er defekt ved levering
Er emballagen brudt eller beskadiget ved levering af sengen, eller er der tegn på skade, opfordrer vi til at du på fragtbrevet kvitterer med forbehold for eventuelle skader/ defekt på indholdet. For det videre forløb opfordrer vi til at du kvitterer korrekt på fragtsedlen. 

 

Levering af mindre varer
Levering af mindre produkter så som lagner, puder, dyner og topmadrasser forsendes typisk med GLS til nærmeste pakkeshop.

 

Leveringsbetingelser
Det er din opgave som kunde, at oplyse Sengeoutlet.dk om den korrekte leveringsadresse. Husk hvis du flytter at skrive den nye adresse på. Hvis du ønsker at ændre leveringsadressen eller leveringstidspunktet, skal Sengeoutlet.dk have besked SENEST 4 dage inden det oprindelige aftalte tidspunkt. Er du ikke hjemme når fragtmanden kommer, kan varerne ikke afleveres og chaufføren er nødt til at tage dine varer med retur til lageret. Dette kræver en ny leveringsaftale og der må påregnes minimum 3-4 ekstra dages leveringstid. Du må påregne en omkostning på 5-600kr for en ny levering, hvis chaufførerne er kørt forgæves.  

 

Fortrydelsesret og FULD fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved henvendelse på mail@sengeoutlet.dk og i din meddelelse er det vigtigt at du tydeligt beskriver, at du fortryder købet og at du ønsker at ophæve aftalen.

Det er ikke muligt at nægte modtagelse af varen ved levering. Ønskes købet annulleret skal sengeoutlet.dk orienteres herom. Skal sengen returneres til os igen, så skal den være i samme stand som da du/I modtog den, dvs. der må ikke være mærker, slid og pletter på sengen. Ligeledes skal den være forsvarligt og fuldt emballeret. Vi modtager kun senge retur mod forudgående aftale. Er der tvivl så kontakt os.  

brug evt. linket her: https://www.emaerket.dk/external-files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf

 

Produkter undtaget fortrydelsesretten

Produkter lavet på special mål, specialbetræk, eller på anden måde er special fremstillet kan IKKE returneres med den gældende fortrydelsesret.

 

Varens stand, hvis du returnerer den

Som kunde hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, som skyldes anden brug end hvad der er nødvendig for at fastslå produktets art og egenskaber. I vores optik er det ikke nødvendigt at fjerne plastikken og emballagen fra produkterne for at fastslå varernes art, egenskaber og deres måde at fungere på. Du må gerne afprøve varen ved at ligge på dem med plastik på, men du må ikke tage produkterne i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet og returnering af produktet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Dette er dog også afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb og du har returneret dit køb til os, betaler vi selvfølgelig beløbet retur til dig. Er der sket en værdiforringelse, som nævnt under afsnittet ”Varens stand, hvis du returnerer den” og som du derfor hæfter for, fratrækkes beløbet i købsbeløbet.

Benytter du dig af fortrydelsesretten, refunderes betalingen fra dig, herunder også betaling for evt. montering af ben og returnering af din gamle seng. Tilbagebetalingen gennemføres på samme måde som betalingen er sket, med mindre andet aftales.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, og godkendes den som værende fejlfri, tilbagebetales det fulde beløb hurtigst muligt. Varerne sendes til Sengeoutlet.dk butikken på Ærøvej 26 i 8800 Viborg. Bemærk at du bedes medsende en kopi af din faktura og at alle kolli bedes markeres meget synligt. Du har også mulighed for selv at aflevere varerne personligt på ovenstående adresser. Dette kan dog kun gøres efter nærmere aftale med Sengeoutlet.dk på mail@sengeoutlet.dk Vær også opmærksom på, at vi ikke modtager pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du som forbruger køber varer hos Sengeoutlet.dk, har du 2 års reklamationsret. Vær opmærksom på at købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. De 2 års reklamationsret betyder, at varen ombyttes, den repareres eller der gives et afslag i prisen. Alt er afhængig af den konkrete situation. Reklamationen tilses enten af personale fra Sengeoutlet.dk, eller direkte fra den enkelte leverandør.  I enkelte tilfælde kan reklamationen afgøres ud fra billeder tilsendt Sengeoutlet.dk på mail@sengeoutlet.dk Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at problemet ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen, eller der er sket anden skadeforvoldende adfærd på produktet.  

Du skal som kunde reklamere inden for ”rimelig tid” efter, du har opdaget problemet ved varen. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Fragtomkostningerne skal altid aftales med Sengeoutlet.dk Det er et krav at varen returneres i forsvarlig emballage, og det er vigtigt at fragtmanden kvitterer for din afsendelse.  

 

Varen sendes til:

Butik Viborg
Sengeoutlet.dk
Ærøvej 26
8800 Viborg  
 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondata

For at du kan købe varer og indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.   Registreringen af dine personoplysninger foretages med det formål at kunne levere varen til dig.   Sengeoutlet.dk opbevarer dine oplysninger i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.   Den dataansvarlige på Sengeoutlet.dk er Jacob Vraa Hendriksen.    Som registreret hos Sengeoutlet.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Vi overholder alle bestemmelser ifølge persondataloven. Har du spørgsmål til omkring persondata, er du meget velkommen til at kontakte os på mail@sengeoutlet.dk eller ring 88 44 07 48

Klageadgang

Hvis du finder grund til at klage over dit køb hos Sengeoutlet.dk, bedes du rette henvendelse til os på mail@sengeoutlet.dk. Det er altid i vores fælles interesse at finde en løsning, men hvis det ikke lykkes er det muligt for dig som kunde at indgive en klage til:

 

Center for Klageløsning Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Enhver tvist mellem dig som kunde og Dinseng.dk er underlagt dansk lovgivning. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Handelbetingelserne er opdateret 19.09.2019